A járműgyártó, amely a Daimler partnere Kínában, szerdán azt közölte, hogy jól fogynak elektromos autói és ennek a hatására a március végével záródó három hónapban nyeresége 583-778 százalékkal nőhet az egy évvel korábbi 102,4 millió jüan (1 jüan=42,20 forint) profithoz képest.
    
Tavaly a BYD adózott eredménye 2,78 milliárd jüan volt, ami 31,6 százalék csökkenés a megelőző évhez képest. Eközben a cég bevétele 105,91 milliárd jüanról 130,05 milliárd jüanra emelkedett.
    
A kínai cég tavaly 520 ezer járművet értékesített, ami 27 százalék növekedés 2017-hez képest, az idei évi cél 650 ezer jármű.
    
A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM adatai szerint Kínában tavaly az elektromos és hibrid autók értékesítése 61,7 százalékkal, 1,3 millióra nőtt, idén a CAAM 1,6 milliós eladásra számít. Eközben összességében 2,8 százalékkal, 28,1 millióra csökkentek az autóeladások Kínában, ahol először jegyeztek fel visszaesést 1990 óta.
    
A BYD Magyarországon is jelen van. 2017 áprilisában nyitotta meg magyarországi gyárát Komáromban, amely a cég első buszgyára Európában. A BYD első elektromos buszát tavaly decemberben Salgótarján önkormányzatának adták át. A 12 méter hosszú busz, 250 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel, és 85 utas szállítására képes.
    
A BYD Company Ltd. Kína egyik legnagyobb vállalata, megújuló energiára épülő megoldásait világszerte több mint 50 országban használják. 1995-ös alapítása óta a közlekedés és az energiaipar egyik vezető vállalata lett, nemrég összeszerelő üzemet nyitott az Egyesült Államokban és vegyesvállalatot alapított a német Daimlerrel. A BYD Európában eddig 12 országba 600 buszt szállított.