Part-kibeszélés címmel várták a DANUrB nemzetközi projekt szakemberei az érdeklődőket csütörtökön az Arany 17. Rendezvényközpontba, ahol arra keresték a választ, egyelőre csupán elméleti síkon, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségeket rejt a két Komárom Duna-parti fekvése.

Az eseményre az észak- és dél-komáromi városrészéről is többen érkeztek. A megbeszélésen részt vett Siklósi József Ybl-díjasz építész, Dél-Komárom főépítésze, Csémy Krisztián, Észak-Komárom főépítésze, Bauer Ildikó, a Dunamente-Podunajsko TDM ügyvezetője, Szentesi Tamás, a Komáromi Turisztikai Egyesület menedzsere, Kovács Károly, a Brigetio Gyógyfürdő ügyvezetője, Monostori Éva az Élettér Egyesület szakmai vezetője és Bara Zoltán a Pons Danubii Társulás vezetője, valamint Benkő Ildikó a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Urbanisztikai Tanszék vezetője és számos érdeklődő. A beszélgetést Kádár Bálint Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Urbanisztikai Tanszék docense moderálta.

„Jelenleg nincs kihasználva egyik Komáromnak sem a Duna-parti része, pedig turisztikai szempontból fontos lenne” – mondta Siklósi József. Dél-Komárom főépítésze hozzátette: az lenne a legfontosabb, hogy a helyiek is magukénak érezzék a partot, legyen egy olyan kulturált rész, ahova lemehessenek és kikapcsolódhassanak.

Észak- és Dél-Komáromot jelenleg két híd köti össze, azonban hamarosan a harmadik átkelő is elkészül. Az Ybl-díjas építész úgy fogalmazott, hogy egyelőre gazdasági szempontból érzékelte a város ennek hatását, ugyanis számos vállalkozás az épülő híd miatt választotta Komáromot, azonban turisztikai szempontból is óriási fellendülést hozhat a városnak az új Duna-híd.

„Vendéglátóegységeket lehetne telepíteni a partra, akár a Monostori Erőd Dunai-bástyájához, parkosítani is lehetne, valamint más országok mintájára hajótaxit is kellene üzemeltetni Észak- és Dél-Komárom között, amely egyrészt egy új programelem lenne, valamint új élményt is nyújtana a Komáromba látogatóknak” – emelte ki Siklósi József.

Hajótaxival is összekapcsolódhatna Észak- és Dél-Komárom
 

 

Ezek azonban egyelőre csak elképzelések, ugyanis mindkét város partszakasza elérhetetlen, egyik részről a kikötő és a hajógyár, másik oldalról pedig a vasút korlátozza a part elérését, így nincs közvetlen kapcsolata az embereknek a Dunával.

Számos elképzelés hangzott el a csütörtöki megbeszélésen. A közös gondolkozás folytatódik és akár önerőből, akár pályázati forrásból, ki kell aknázni a Duna adta lehetőségeket Észak- és Dél-Komáromnak – hangsúlyozták a szakemberek. Hozzátéve: ami a legfontosabb, hogy összhangba kell hozni a két város fejlesztési koncepcióit.