Éjszakai műszak bevezetésével is igyekszik egyebek mellett gyorsítani az előrehaladást a hídpálya szerelésénél a kivitelező – mondta el a Helyi Híradóknak Hideg András. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója hozzátette: a pilon építése folyamatos. A pillértest feletti részből – amely 34 elemből áll – a hatodik elemet is beemelték a szakemberek.

Kitért arra is, hogy a pilon elemek beemelését most már csak egyenként végzik, miután elérték azt a magasságot, ami már meghaladja a Clark Ádám úszódaru emelőmagasságát. Innentől kezdve csak a toronydaruval végzik a pilon építését. A toronydaru emelő kapacitása 50 tonna. A építőknek innentől kezdve számolniuk kell a széllel is, ugyanis a toronydaruval 50 kilométeres szélsebesség felett, biztonsági okokból nem lehet munkát végezni.

„A híd építésével párhuzamosan – a kedvező időjárásnak köszönhetően – januárban folytatódott a magyar oldali útcsatlakozás építése is, amelynek egy szakaszát tavaly év végén átadtunk a forgalomnak” – emelte ki Hideg András.