Medveczky Balázs, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. televíziós médiaszolgáltatási igazgatója elmondta: abban más ez az évad, hogy a pályázók online jelentkezhetnek november 15-én éjfélig a mediaklikk.hu/adal oldalon. 
    
A versenyre nevezett dalok közül december elejéig derül ki, hogy melyik az a 30 dal, amelyet a szakmai zsűri kiválaszt és amelyek az élőben sugárzott műsorban versenyezhetnek. A Dal 2018 adásai január 20-tól február 24-ig lesznek láthatóak - tette hozzá.
    
Medveczky Balázs fontosnak nevezte a közönség szerepét a nyertes dal kiválasztásánál. A műsor menetét ismertetve elmondta, hogy három válogató adást láthatnak a nézők egyenként tíz indulóval. A műsorokban a közönség is szavaz a zsűri mellett. Minden válogatóból hat versenyző juthat tovább: öt versenyzőről közösen dönt a közönség a zsűritagokkal, a hatodik továbbjutót pedig a közönség választja ki. 
    
Ezt követik az elődöntők, amelyekben 9-9 dal szerepel majd és négy-négy versenyző juthat tovább. A műsorban a közönség három versenyzőt választhat ki közösen a zsűritagokkal és egy versenyzőről csak a közönség dönt. Végül a döntőben a zsűri kiválaszt négy indulót és abból a közönség dönti el, hogy ki a győztes - magyarázta.
    
Hozzátette: a műsorban 2018-ban ismét több különdíj lesz: keresik A Dal 2018 legjobb dalszövegét, felfedezettjét és megrendezik az online Akusztik Dalversenyt is. 
    
Mint mondta, a versenyre csak olyan előadó és együttes nevezhet, akinek korábban már jelent meg zenei albuma vagy országosan játszott rádió-, illetve televízió-felvétele, rendelkezik lemezkiadóval és/vagy hivatásos zenei menedzserrel kötött szerződéssel.
    
A Dal 2018 nyertese képviselheti Magyarországot Lisszabonban a 63. Eurovíziós Dalfesztiválon 2018 májusában.